asystentka

Co robi wirtualna asystentka?

Często słyszy się pytania o to, czym zajmuje się wirtualna asystentka i co może zrobić. Dla większości przedsiębiorców nie jest to oczywiste, więc warto wytłumaczyć, na jakiego rodzaju pomoc możemy liczyć przy skorzystaniu z usług takiej osoby.

Wirtualny asystent to ktoś, kto pracuje zdalnie, czyli przez Internet. Przeważnie prowadzi własną działalność gospodarczą lub korzysta z innych form, które pozwalają mu wystawiać faktury i rozliczać się z klientami.

Wirtualna asystentka – kto to?

Osoby te najczęściej wybierają freelancing jako sposób na zarabianie pieniędzy, jednak istnieją wyjątki. Z pomocą wirtualnych asystentów możesz zawrzeć umowy zlecenia, o dzieło czy o pracę. Stawki godzinowe, jak i sama liczba godzin uzależnione są od konkretnego zamówienia, które zwykle jest ustalane w pakietach po kilka godzin dziennie lub nawet planowane na cały miesiąc.

Wirtualny asystent to pracownik działający przede wszystkim we własnym biznesie, świadczący usługi na rzecz firmy zewnętrznej na odległość. Zakres zadań jest bardzo zróżnicowany, ale najczęściej dotyczy obszaru administracji. Skorzystanie z jego usług najczęściej wiąże się z brakiem dodatkowych kosztów związanych z zatrudnieniem personelu, szkoleniem BHP, regularnymi badaniami lekarskimi, zakupem lub wymianą sprzętu roboczego.

Czym zajmuje się wirtualna asystentka?

Ponieważ kariery wirtualnych asystentów nie mają określonych ram zadań i są bardzo zróżnicowane, nie jest jasne, jakie konkretne obowiązki powinna wykonywać każda taka osoba. Przeważnie jednak zawód ten odnajduje swoje miejsce w branżach związanych z zarządzaniem, marketingiem, public relations, zasobami ludzkimi, a także z obsługą klienta czy serwisami internetowymi. W tych obszarach wirtualni asystenci mogą odpowiadać za zarządzanie projektami, administrację WordPress, przygotowywanie prezentacji, sporządzanie abstraktów, pomoc w prowadzeniu webinarów, dodawanie produktów do sklepów internetowych, wprowadzanie danych, obsługę wirtualnych recepcji, obsługę mediów społecznościowych, korektę tekstów, badania i analizy informacji, tworzenie baz danych oraz przetwarzanie różnego rodzaju dokumentów.

Co robi wirtualna asystentka i gdzie szukać takiej osoby?

Na rynku istnieje wiele firm, które specjalizują się w usługach wirtualnych asystentów – zarówno tych, którzy koncentrują się na pracy biurowej, jak i wykonujących szerszy zakres czynności. Najprościej więc skontaktować się z takim miejscem, zapoznać się z jego ofertą oraz przedstawić oczekiwania. Możesz zostać poproszony o określenie konkretnych obowiązków do oddelegowania, a także czasu, w którym potrzebujesz wsparcia. Czy chodzi o codzienną obsługę poczty elektronicznej i telefoniczną obsługę interesariuszy, czy o jeden artykuł na bloga firmowego tygodniowo, tworzony przez wirtualnego asystenta?

Praca tego typu jest zwykle rozliczana godzinowo, dlatego warto wcześniej się spotkać, aby oszacować, ile wsparcia możesz uzyskać w ramach swojego budżetu i mieć określone oczekiwania. Po podpisaniu umowy otrzymasz dostęp do panelu służącego do zlecania zadań, kontaktowania się z kontrahentami oraz monitorowania jakość i zakresu wykonywanych obowiązków.

Dzięki temu rozwiązaniu otrzymasz możliwość skupienia się na tym, co ważne dla Twojej firmy i niemartwienia się o błahe zadania, które wciąż czekają, aż ktoś się nimi zajmie. Przykładowy cennik wirtualnej asystentki znajdziesz na stronie https://www.brella.pl/cennik/.

Wirtualna asystentka – kiedy warto skorzystać z jej usług?

Możesz zatrudnić wirtualnych asystentów, którzy są ekspertami w określonych dziedzinach, np. social media ninja, czyli kogoś, kto wesprze Cię w prowadzeniu profilu na Facebooku, Instagramie, LinkedIn czy Twitterze. Usługi w tym zakresie są bardzo rozbudowane. Od prostego tworzenia grafiki lub posta w mediach społecznościowych, przez tworzenie osi czasu treści na podstawie planu marketingowego, po odpowiadanie na komentarze, zarządzanie grupami, tworzenie i konfigurowanie reklam.