ulotki

Czy warto inwestować w ulotki reklamowe?

W czasach, kiedy życie w dużej mierze toczy się on-line, mogłoby się wydawać, że jedyną przestrzenią, w obrębie której wypadałoby prowadzić akcje marketingowe, jest Internet. Nic bardziej mylnego. Standardowe środki reklamowe nadal mają się dobrze. Wystarczy tylko właściwie opracować strategię, aby przekaz trafił do odpowiedniej grupy docelowej. Zatem, czy warto inwestować w ulotki, które kiedyś były powszechnie wykorzystywane w promocji? Zdecydowanie tak, wciąż przecież jest to jedna z często wybieranych metod dotarcia do klientów.

Istota marketingu bezpośredniego

Z założenia marketing bezpośredni obejmuje działania promocyjne, których efektem jest dostarczenie treści konkretnemu odbiorcy. Różnymi kanałami do konsumentów docierają informacje na temat produktów lub usług, w związku z czym klient nie musi samodzielnie ich poszukiwać.

Jakie formy może przybierać marketing bezpośredni? Do tego typu zabiegów reklamowych wykorzystuje się środki masowego przekazu, jak telewizja, poczta (zarówno w tradycyjnym wydaniu, jak i elektronicznym), kontakty telefoniczne oraz spotkania twarzą w twarz. Ulotki drukowane także się w tę definicję wpisują. Mogą lądować w skrzynkach na listy, ale i prosto w dłoniach potencjalnego klienta.

Ulotki reklamowe źródłem informacji

Ulotka z założenia jest nieskomplikowanym drukiem przedstawiającym ofertę przedsiębiorstwa. Pełni funkcje informacyjne oraz promocyjne, natomiast treści na niej zawarte powinny być proste do przyswojenia, a zarazem zwięzłe, aby nie zniechęcić czytelnika.

Zastanawiając się, czy ulotki są skuteczne, wystarczy zwrócić uwagę na poziom popularności tej formy reklamy. Mimo upływu lat ciągle uwzględnia je wiele podmiotów jako narzędzie komunikacji z konsumentami. To pokazuje, że ich potencjał nadal jest ogromny. Po części to stanowi również odpowiedź, dlaczego warto zainwestować w ulotki.

Jak powinna wyglądać prawidłowo przygotowana ulotka?

Druk reklamowy przede wszystkim musi być czytelny. Przeładowanie go treścią czy zamieszczenie ściany tekstu odrzuca odbiorcę, przynosząc odwrotny skutek od zamierzonego. Należałoby również zadbać o dobór kolorów, aby pasowały do profilu prowadzonej działalności lub marki i były przyjemne w odbiorze. Całość powinna charakteryzować się spójnością.

Można uatrakcyjnić wygląd broszury elementami graficznymi, listowaniem (np. w zakresie dostępnych usług) czy wyróżnieniem większą czcionką kluczowych faktów. Trzeba mieć świadomość, że kontakt wzrokowy odbiorcy z drukiem przeważnie trwa krótko. Dlatego dokładne przemyślenie układu broszury, chwytliwe hasło bądź ciekawy design przyciągną spojrzenie czytającego i pomogą zatrzymać je na dłużej.

Dlaczego warto zainwestować w ulotki reklamowe?

Celem szeroko rozumianych działań marketingowych jest skłonienie potencjalnego klienta, by został realnym nabywcą. Ulotki także mają takie zadanie, a ich przewaga nad akcjami realizowanymi w sieci bez wątpienia polega na większej szansy na przeniknięcie do świadomości adresata. Druk można dotknąć, schować do torebki, położyć na szafce, więc łatwiej zapamiętać fakt istnienia oferty. Nawiązany został przynajmniej kontakt wzrokowy z treścią, co stanowi dobry wstęp, by głębiej z ofertą się zapoznać.

Trzeba też mieć na uwadze, że nie wszyscy korzystają z dobrodziejstw Internetu. Jeśli zatem ciągle masz wątpliwości, czy ulotki są skuteczne, to wiedz, że ten nośnik reklamy dotrze do grup, których informacje on-line nie mają możliwości dosięgnąć. Rozpatrując aspekt finansowy, także widać, dlaczego warto zainwestować w ulotki. Zarówno koszt wydruku, jak i kolportażu nie jest wysoki, co powoduje, że ryzyko niepowodzenia również jest mniejsze niż w przypadku bardziej kosztochłonnych metod.

Przykładowe wykorzystanie ulotek jako nośników reklamy

Druki reklamowe pozwalają doręczyć przekaz dokładnie do pożądanego grona odbiorców. Przykłady skutecznych działań w tej materii to:

  • ulotki pizzerii oraz innych lokali gastronomicznych dystrybuowane w okolicy tych punktów, które zachęcają do skorzystania z oferty;
  • ulotki podmiotów prowadzących kursy i szkolenia rozprowadzane przed obiektami edukacyjnymi;
  • ulotki podmiotów leczniczych zostawiane w przychodniach podstawowej opieki zdrowotnej.

Obszary, w ramach których ten nośnik reklamy radzi sobie naprawdę skutecznie, istnieją i istnieć będą bez względu na rozwój innych technologii. Mając pewność, że warto ku tej metodzie się skłonić, można przystąpić do działania, przygotować projekt oraz zlecić wydrukowanie profesjonalistom takim jak http://colorpress.com.pl/oferta/. A potem pozostanie już tylko kolportaż.