seo

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Każdy właściciel małego biznesu prędzej czy później zetknie się z pojęciem pozycjonowania stron. Pierwszy kontakt z tym określeniem może mieć miejsce już na etapie zlecania wdrożenia firmowej witryny www. Specjaliści, którzy się tym zajmują, dość często prowadzą dla swoich klientów również działania pozycjonerskie. Czy warto zlecić pozycjonowanie strony zewnętrznej firmie czy lepiej zająć się tym samemu? Zdecydowanie dobrym rozwiązaniem jest powierzenie tej kwestii profesjonalistom. Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne i jakie korzyści może przynieść przedsiębiorcy?

Pozycjonowanie stron – na czym polega?

Osoby zastanawiające się, na czym polega pozycjonowanie strony internetowej, często szukają informacji na ten temat w internecie, a konkretnie wpisując stosowne zapytanie w popularną wyszukiwarkę Google. Zazwyczaj już na pierwszej stronie można znaleźć odnośniki, które wyczerpująco informują o tym, na czym polega pozycjonowanie stron i jak się je wykonuje. Na tym prostym, życiowym przykładzie bardzo łatwo wytłumaczyć działanie całego mechanizmu.

Dlaczego użytkownik wyszukiwarki, wpisując określoną frazę, np. „pozycjonowanie stron co to jest”, trafił na te konkretne wyniki? No właśnie – znalazły się one na pierwszej stronie wyników organicznych (czyli niesponsorowanych), gdyż Google uznał je za najbardziej pomocne. Co powoduje, że wyszukiwarka promuje akurat te konkretne strony? Wpłynęła na to cała masa czynników, które nazywa się pozycjonowaniem.

Optymalizacja strony i pozyskiwanie wartościowych linków

Pozycjonowanie, w skrócie SEO (od angielskiego Search Engine Optimization) można zdefiniować jako szereg działań służących do tego, by pozytywnie wpłynąć na reputację danej strony internetowej – tak, by algorytm wyszukiwarki Google uznał ją za szczególnie wartościową. Działania, jakie wykonują profesjonalni specjaliści SEO, by ten efekt uzyskać, są kompleksowe i zaczynają się już w samej witrynie. W tym celu przeprowadza się audyt strony i ocenia, co można w niej poprawić, by była atrakcyjniejsza nie tylko dla użytkowników, ale i dla wyszukiwarek. Takie działania nazywa się optymalizacją. W jej ramach tworzy się mapę witryny, poprawia tzw. linkowanie wewnętrzne, a także dba o odpowiednie nasycenie treści na stronie słowami kluczowymi.

Gdy strona sama w sobie jest dopracowana pod kątem SEO, można przejść do działań zewnętrznych, w dużej mierze polegających na pozyskiwaniu wartościowych odnośników ze zróżnicowanych źródeł, które swoim profilem powinny być możliwie zbieżne z tematyką pozycjonowanej witryny. Oznacza to, że jeśli firma SEO promuje stronę kwiaciarni, wówczas za szczególnie wartościowy można uznać link polecający z popularnego bloga florystki lub pochodzący od muzeum przyrodniczego. Wszystko po to, by Google wzięło pod uwagę te polecenia od innych stron i pokazało pozycjonowaną witrynę wyżej w wynikach organicznych na podstawie kluczowych haseł.

Gdzie szukać dobrej firmy SEO?

Biorąc pod uwagę, że branża SEO jest ściśle powiązana z internetem, bardzo łatwo znaleźć odpowiednich specjalistów właśnie tą drogą – przez najpopularniejszą wyszukiwarkę świata. Zdarza się jednak, że niektórzy przedsiębiorcy preferują nawiązanie współpracy z lokalnymi specjalistami. Część właścicieli firm chce omawiać szczegóły twarzą w twarz, nie na odległość Wówczas dobrym pomysłem jest szukanie doświadczonej agencji SEO w swojej okolicy. Większość wiodących firm ma swoje siedziby w miastach wojewódzkich, dlatego przedsiębiorca prowadzący biznes w Lubuskiem powinien szukać agencji oferującej pozycjonowanie stron w Zielonej Górze.

Firma SEO to nie tylko pozycjonowanie

Większość firm SEO zajmuje się nie tylko samym pozycjonowaniem stron w wynikach organicznych, ale również kampaniami marketingowymi w płatnych wynikach Google, które nazywa się Ads. One również mogą przynieść przedsiębiorcy szereg korzyści, zwłaszcza na początku działalności, gdy działania SEO są dopiero wdrażane i trzeba poczekać na ich efekty. Google Ads z kolei mogą przynieść natychmiastowe rezultaty w postaci wysokich pozycji w wynikach sponsorowanych. Za każde kliknięcie linku trzeba jednak zapłacić. Tylko doświadczone agencje SEO wiedzą, jak wykorzystać do maksimum potencjał Google Ads, dlatego warto nawiązać współpracę z firmą, która ma szeroką ofertę i jest w stanie dopasować usługę do indywidualnych potrzeb przedsiębiorcy.